64-73 Ford Mustang Shelby GT-500 Umrüstkit Zündung - PerTronix Ignitor II

Part-No.:

38002838

64-73 Ford Mustang Shelby GT-500

64-73 Ford Mustang Shelby GT-500 Umrüstkit Zündung - PerTronix Ignitor II

299,99€
inkl. MwSt., zzgl. Versandkosten
Verfügbarkeit:
1-3
Produktbeschreibung
Produktart: Umrüstkit Zündung

Ignitor I+II bieten mit ihren kontaktlosen integrierten Halleffektgeber gegenüber kontaktgesteuerten Zündungen klare Vorteile:
nie mehr Kontakte tauschen + kein Nachstellen der Zündeinstellung
verbesserte Verbrennung + bessere Motorleistung,
geringerer Verbrauch, weniger Abgase
besseres Anspringen - besonders bei feuchtem Wetter
sehr einfacher Einbau komplett im Zündverteiler - keine hässliche Blackbox!
deshalb besonders geeignet für originalgetreue Klassiker
Testergebnisse belegen: der Ignitor I liefert rund die doppelte Zündenergie
und der aufwändige Ignitor II (MS-PRT91281) mit Microprozessor 4fach mehr als eine Kontaktzündung
sorgt immer für den richtigen Zündzeitpunkt, kein Nachstellen erforderlich
deutlich verlängerte Lebensdauer der Zündkerzen
arbeitet ohne bewegliche Teile, deshalb fast veschleissfrei
die 12-Volt Anlage arbeitet von 8 bis 18 Volt störungsfrei
Zusatzinformation (Ignitor II) PerTronix's lineup of electronic ignition products grows again with the introduction of the Ignitor II for most automotive, marine, industrial and agricultural applications.The Ignitor II uses a powerful micro controller with adaptive dwell algorithms resulting in the following features and benefits:
The Ignitor II senses current levels in the coil and adjusts the dwell to maintain peak energy throughout the entire RPM range. Dwell time is increased or decreased with changing engine RPM and operating conditions. This provides more energy at high RPM reducing misfires while improving engine performance.
Compared to point type systems, develops on average 4 times more available energy between 3000 and 5000 RPM and 2 times more available plug voltage.
Compared to the original Ignitor develops an average 3 times more available energy between 3000 and 5000 RPM and nearly doubles available plug voltage.
Higher RPM performance is improved when used with new Flame-Thrower II super low resistance (0.6 ohms) 45,000 volt coil, however, is compatible with any induction coil.
Because peak current level is reached just prior to spark, ignition energy is sustained with less heat build-up increasing coil and module life.
Adjusts spark timing over the entire RPM range to compensate for the inherent electronic delay resulting in more stable timing.
Senses engine startup and increases dwell time providing more energy for starting sparks.
Senses incorrectly wired Ignitor II or a key left on condition and shuts down the system protecting the coil and other components from damage.
Shares all the same form features as the Ignitor i.e. electronics molded in epoxy for better foul weather performance, no moving or rubbing parts to wear out, fits entirely inside the distributor, no black box to clutter your engine compartment, no complicated wiring makes installation easy, compatible with 12-volt negative ground systems.
Hersteller
Passt für Motorcraft-Verteiler mit einem Unterbrecherkontakt. Nicht zur Verwendung mit Zündkabeln mit massivem Leiter geeignet.
Zündmodul
Produkteigenschaften
Produktfrage

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Passt für Motorcraft-Verteiler mit einem Unterbrecherkontakt. Nicht zur Verwendung mit Zündkabeln mit massivem Leiter geeignet.
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Ignitor I+II bieten mit ihren kontaktlosen integrierten Halleffektgeber gegenüber kontaktgesteuerten Zündungen klare Vorteile:
nie mehr Kontakte tauschen + kein Nachstellen der Zündeinstellung
verbesserte Verbrennung + bessere Motorleistung,
geringerer Verbrauch, weniger Abgase
besseres Anspringen - besonders bei feuchtem Wetter
sehr einfacher Einbau komplett im Zündverteiler - keine hässliche Blackbox!
deshalb besonders geeignet für originalgetreue Klassiker
Testergebnisse belegen: der Ignitor I liefert rund die doppelte Zündenergie
und der aufwändige Ignitor II (MS-PRT91281) mit Microprozessor 4fach mehr als eine Kontaktzündung
sorgt immer für den richtigen Zündzeitpunkt, kein Nachstellen erforderlich
deutlich verlängerte Lebensdauer der Zündkerzen
arbeitet ohne bewegliche Teile, deshalb fast veschleissfrei
die 12-Volt Anlage arbeitet von 8 bis 18 Volt störungsfrei
Zusatzinformation (Ignitor II) PerTronix's lineup of electronic ignition products grows again with the introduction of the Ignitor II for most automotive, marine, industrial and agricultural applications.The Ignitor II uses a powerful micro controller with adaptive dwell algorithms resulting in the following features and benefits:
The Ignitor II senses current levels in the coil and adjusts the dwell to maintain peak energy throughout the entire RPM range. Dwell time is increased or decreased with changing engine RPM and operating conditions. This provides more energy at high RPM reducing misfires while improving engine performance.
Compared to point type systems, develops on average 4 times more available energy between 3000 and 5000 RPM and 2 times more available plug voltage.
Compared to the original Ignitor develops an average 3 times more available energy between 3000 and 5000 RPM and nearly doubles available plug voltage.
Higher RPM performance is improved when used with new Flame-Thrower II super low resistance (0.6 ohms) 45,000 volt coil, however, is compatible with any induction coil.
Because peak current level is reached just prior to spark, ignition energy is sustained with less heat build-up increasing coil and module life.
Adjusts spark timing over the entire RPM range to compensate for the inherent electronic delay resulting in more stable timing.
Senses engine startup and increases dwell time providing more energy for starting sparks.
Senses incorrectly wired Ignitor II or a key left on condition and shuts down the system protecting the coil and other components from damage.
Shares all the same form features as the Ignitor i.e. electronics molded in epoxy for better foul weather performance, no moving or rubbing parts to wear out, fits entirely inside the distributor, no black box to clutter your engine compartment, no complicated wiring makes installation easy, compatible with 12-volt negative ground systems.
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